L’équipe pastorale

Diriger une église c’est partager les responsabilités, faire confiance, déléguer, impulser la vision, savoir prendre les grandes décisions de l’avenir et être prêt à changer les choses. L’équipe pastorale dirige le staff.  L’équipe pastorale est au service de l’église pour garder le cap de la mission de l’église : “une église pour ceux qui n’aiment pas l’église mais qui n’ont pas forcément de problème avec Dieu”, afin qu’un jour ils puissent l’aimer…Ils se tiennent à votre disposition pour toute question relative à la vision, au fonctionnement mais aussi pour toutes questions théologiques.  (NB : le suivi pastorale est aussi assurer pas les leaders de groupes, ou d’environnement )

The Pastoral Team

Running a church is sharing responsibilities, trusting, delegating, boosting the vision, knowing make the big decisions of the future and be ready to change things. The pastoral team leads the staff.  The pastoral team is at the service of the church to keep the course of the church’s mission: “a church for those who do not like the church but do not necessarily have a problem with God”, so that one day they can love it…They are at your disposal for any question relating to vision, functioning but also for any theological questions. (NB: pastoral follow-up is also ensured by group or environmental leaders)

The constitution of a pastoral team is pending, for the moment Benoit is working closely with the Staff.